Az Interaktv t a Ghozszerz: Mori Hiroki (http://playgo.to) (A magyar vltozatrl / About Hungarian version) Ezt rdemes elolvasni, mieltt tovbb lpsz!
Itt biztosan megtanulsz gzni, mert itt tnyleg jtszhatsz.
J szrakozst!
Mieltt elkezded, csak az albbi hrom szablyt jegyezd meg!
- Kt jtkos (fekete s fehr) felvltva kvetkezik, s egyszerre egy-egy kvet tesznek a tblra.
- A kvet a fggleges s vzszintes vonalak keresztezdseire kell tenni.
- A letett kvetket nem mozgathatod, habr bizonyos felttelek kztt le lehet venni azokat.
Ezek tnyleg tl egyszerek, nem igaz?
Nos, a go szablyainak felt rted!
A go clja
A go jtk clja az, hogy nagyobb legyen a „terleted”, mint az ellenfeled. Eleinte zavarban lehetsz, hov is rakd a kveidet, mert szinte brhov teheted ket a tbln.
A terlet szerzsnek egyik mdja az ellenfl kveinek „letse”.
A krbezrt kveket levesszk a tblrl, s fogolyknt az ellenflhez kerlnek. Minden fogoly egy pontot fog rni.
Hogyan tik le a kveket?
A kvetkez lpssel a fehr k teljesen krl lesz zrva, s leveszik a tblrl.
Az olyan kvekrl, amiket a kvetkez lpssel le lehet venni, azt mondjuk, hogy „atari”-ban vannak.
A fehr k mr krbe van zrva. Ezrt ...
... leveszik a tblrl.
Ha fehr kvetkezne, „elszkhetne”, egy msik k hozzkapcsolsval.
Erre az oldalra Rene Grothmann JaGo nev programjval kszltek a kpek.
|