Yu Yu Hakusho- Hikaru No Go- A Go- Shakugan no Shana- Hunter X Hunter + Fanok
Yu Yu Hakusho- Hikaru No Go- A Go- Shakugan no Shana- Hunter X Hunter + Fanok
MENÜ
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
FANFICTION(egyéb)
 
Inuyasha Fanfiction(mindenhonnan)
 
YuYu Hakusho Fanfiction
 
IDŐ
 
Shakugan no Shana részek
 
Gos kifejezések

Gós kifejezések

Ez a táblázat még feltöltés alatt áll. Türelmet kérek.
Magyarul
(Angolosan)
Leírás Előfordulás
atari  Egy kő, vagy csoport közvetlen támadása úgy, hogy már csak egy élete (szomszédos üres táblapont) marad, vagyis ha nem védik meg, a következő lépésben le lehet ütni. Hogyan ütjük le a köveket?
50 kjús feladványok
dame  Az olyan pontok a táblán, amelyek egyik félhez sem tartoznak, fekete és fehér „kerítése” között vannak.
(Magyar megfelelői: „semleges pont”, „közös pont”, „senkiföldje”.)
A játék befejezése
dan  A gójátékosok minősítési rendszereiben a „mester” fokozatok megnevezése. (Hasonlóan a japán küzdősportokhoz.) Az amatőr játékosok között 1-tól 7 danig terjed a skála, a hivatásos játékosoknál 1-től 9 danig. (ld. még kju) 50 kjús feladványok
fuszeki
(fuseki)
 Egy go játszma megnyitásának az a szakasza, amelyben mindkét fél igyekszik a lehető legnagyobb területet kijelölni magának a táblán. A fuszeki lépései a legfontosabb stratégiai lépések, mert már itt eldőlhet a játszma kimenetele. Hogyan kezdődik egy játszma?
hendikep
(handicap)
 Előnyadás(os játék). A go egyik nagy előnye, hogy az előnyadás rendszerével, ami (az amatőrök között) a minősítési rendszer alapja is, két eléggé különböző tudású játékos is érdekes, egyenlő esélyű játszmát játszhat, anélkül, hogy a játék jellege megváltozna. Az előnyadásos játék
hosi
(hoshi)
 Csillag pont. A táblán fekete pöttyel jelölt pontok egyike. Ezekre a kijelölt helyekre kerülnek az előnykövek. Leggyakrabban a 4-4 pontokat szokás így emlegetni, bár nem csak ezekre vonatkozik az elnevezés. (ld. még hendikep) Komi
Kakari és simari
ikken tobi  Egy-pontos ugrás. Valamelyik saját kőtől egy pontnyi távolságra megtett lépés. (A táblán lévő kő és az éppen letett kő ugyanazon a vonalon van, és egy üres táblapont van közöttük.)
Egy olyan általános lépés, amit nagyon sok helyzetben lehet alkalmazni.
Egy-pontos ugrás
keima  huszár lépés (lóugrás egy másik kőről) Továbbiak az ugrásokról
kju
(kyu)
 A gójátékosok minősítési rendszereiben a „tanuló” fokozatok megnevezése. A teljesen kezdő játékosok, akik még csak a szabályokat ismerik, a 30 kju minősítést kapják. Ebben az oktató anyagban 50 kjuról indul a skála. Aki ezt alaposan végigtanulmányozza és megjegyzi az itt leítrakat, az a „valódi” minősítési rendszerben kb. a 25 kju fokozatot mondhatja magáról. (ld. még dan) 50 kjús feladványok
ko  A ko szabály az állás ismétlődését tiltja.
Ez leggyakrabban olyankor fordulhatna elő, amikor valaki leüti az ellenfél egyik atariban lévő kövét úgy, hogy a saját kövét az ellenfél által körülzárt helyre teszi. Ezáltal az ütés után a saját köve kerül atariba. Ha most az ellenfele visszaüthetné azt a követ, amivel éppen az övét ütötték le, akkor ugyanaz az állás alakulna ki a táblán, mint két lépéssel korábban, vagyis az ellenfél egy köve, ugyanott ahol az előbb, ismét atariban állna. És az egész kezdődhetne előről, és folytatódhatna örökké.
Tehát! Tilos visszaütni olyan helyzetben, amikor az egyik fél egy követ ütött le, és a másik fél is egy követ üthetne vissza!
Vannak még más különleges helyzetek is, amik állásismétlődést eredményeznek, de ezek igen ritkák.
Ko
komi  A go játszmákban feketének némi előnye van a kezdésből adódóan. Ennek kiegyenlítésére megadnak egy bizonyos pontszámot (általában 5,5 pontot), amit a végelszámoláskor számolnak el fehér javára, vagy fekete rovására. A komi mértékében a játszma előtt kell megegyezni, illetve versenyeken a kiírásban kell rögzíteni.
(Érdekesség, hogy a kezdésből származó előny kb. ugyanannyi pontot jelent a 19×19-es, a 13×13-as és a 9×9-es táblán is, ahelyett, hogy a tábla pontjai számának csökkenésével arányosan csökkenne. A kisebb táblákon talán még több pont előnyt is jelent a kezdés, emiatt a komi mértéke is magasabb lehet 1-2 ponttal, mint a 19×19-es táblán.)
Komi
koszumi
(kosumi)
 Átlós lépés (ugrás egy másik kőről) Továbbiak az ugrásokról
niken tobi  Két-pontos ugrás. Valamelyik saját kőtől két pontnyi távolságra megtett lépés. (A táblán lévő kő és az éppen letett kő ugyanazon a vonalon van, és két üres táblapont van közöttük.) Továbbiak az ugrásokról
oi-otosi
(oi-otoshi)
 Egy olyan technika a kövek elfogására, amelyben a saját kövek (néha sorozatos) feláldozása árán, az ellenfél csoportja „élethiányba” kerül. 36 kjus feladványok
sicso
(shicho)
 Magyarul: lépcső. Egy alaptechnika az ellenfél köveinek leütésére. Nevét onnan kapta, hogy a támadott csoport lépcsőzetes alakban menekül. Ismerd meg a lépcsőt!
simari
(shimari)
  Kakari és simari
(snapback)  ld.: uttegesi.  
szan-szan
(san-san)
 Három-három (pont). A gótábla egyik nevezetes pontja a négy sarokban, amelyik a tábla sarkától, a szélső vonalat is beszámítva, mindkét irányban a harmadik vonalon van. Kakari és simari
szemeai
(semeai)
 Két ellenséges csoport versenye egymás leütéséért, illetve ennek elkerüléséért. Szemeai (kölcsönös támadás)
uttegesi
(uttegaeshi)
 Visszaütés (angolul: snapback). Ügyes technika az ellenfél köveinek leütésére. Az ütés érdekében egy saját kővel atariba kell lépni. Ha ezt a követ az ellenfél leüti, ugyanarra a helyre visszlépve több ellenséges követ lehet leütni.
 
SZÁMLÁLÓ
Indulás: 2005-11-15
 
A GO
 
Hikaru No Go
 
Hikaru No Go
 
YU YU HAKUSHO
 
Yuyu Hakushho
Kurama
 
Hunter X Hunter
 
Hunter X Hunter
Kurapica
 
Shakugan no Shana
 
Shakugan no Shana
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?